hilmirdadaud.blogspot.my

Breakfast dengan Maggie..

| On
December 09, 2011
Assalammualaikum...

Pagi ni tak tau nak breakfast ape..Tiba2 teringat dah lama tak makan magie.Pesanan utk diri ku sendiri..Magie ni tak baik utk kesihatan. Oleh kerana En hubby pun dah gi keje, anak2 pun lum bangun.. Aku sorang aje yg mkn makanan tak berkhasiat tak pe.

Arwah mak dulu selalu masak magie cam ni..
bawang merah,bawang putih dan cili api = semuanya di hiris iris. dan ikan bilis.
tumis semua di atas pastu masuk perencah magie tu, masuk magie dan air.


Resepi tu bukan untuk magie aje.. nenek pula selalu buat bihun goreng putih. Sebab dia putih aje.. aku bg nama putih. Tumis bhn di atas tu.. klu nak ikan bilis tu gareng masuk ikan bilis dulu pastu baru yg lain. Dah wangi tu masuklah bihun... nasi goreng pun sama tp nasi goreng aku bagi nama nasi goreng malas.. sbb bila aku malas aje baru buat nasi goreng cam tu. Senang.. hiris cili, bawang merah, bawang putih dan ikan biles tu aje..
Kalau nak buat sambal ikan bilis org malas pun boleh gak.. tapi kenelah byk kuantiti bahan tu terutama si ikan bilis.
Terer kan nenek dan arwah emak ku... tp dia org jarang sangat guna resepi tu yang selalu pakai tu adalah aku (tahap malas dah kritikal hihihi).
terai lah..
Be First to Post Comment !
Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)