hilmirdadaud.blogspot.my

Sape lagi penat...

| On
February 27, 2012
Assalammualaikum...

Ni amy copy kat FB .. Part cerita ni tak de ape2  tp ade satu komen yg amy tak suka...Sebenarnya  Kami housewife ni bukannye bersenang2 duduk kat rumah tauuuu. kalau nak komen tu jgn sesedap mulut aje.


Isteri Atau Suami Lebih Penat?

Situasi #1
Isteri sedang memasak, si suami jerit...
"yunk, tgk anak nie, kacau abg..abg penatlah baru balik kerja"

Situasi #2
Isteri sedang membasuh baju, si suami jerit...
"yunk, tgk anak nie, abang nak tengok berita...dia kacau lah"

Situasi #3
Isteri sedang tgk tv, si suami jerit...
"Sayang, ambillah anak nie...abang nak melayari internet...terganggu lah!"

Situasi #4
Si Suami sedang bermalas-malasan di hari minggu...anak datang mengacau, si suami jerit...
"Sayang, tgklah anak-anak nie...abang nak rehat hujung-hujung minggu pun x boleh..."

Situasi #5
Isteri sedang memujuk anak yang demam, si suami kata...
"Sayang, janganlah bg budak tu merengek...abg nak tidurlah...penat...

Situasi #6
Isteri sedang menidurkan anak, si suami bisik...
"Yunk, letaklah anak tu kat bilik dia...ganggulah..." :p

Berdasarkan situasi berikut..
Siapa sebenarnya yang lagi penat? Suami @ Isteri?

Benarlah kata-kata orang bahawa isteri bekerja 24 sehari seminggu...
dan si suami hanya penat bekerja 8 jam sehari dalam 5 hari...
Jadi, jangan salahkan anak jika tidak mahu rapat dengan ayahnya berbanding ibunya...

Kalau boleh toleransilah sedikit...si isteri juga penat bekerja...
Jika anda bekerja 8 jam sehari...bayangkan si isteri yang bekerja 24 jam sehari...
Fikir2kan yer...
 ·  · Friday at 17:01 · 
Be First to Post Comment !
Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)