hilmirdadaud.blogspot.my

Tempahan org mengidam.

| On
April 19, 2012
Assalammualaikum...

Saja nak letak kat sini.. projek mlm selasa yang lepas, tempahan dr wife kawan en hubby amy yg mengidam.

Kek Kukus buah tanpa buah pala dan almond flake.


RM45
Berat lebih kurang 1.3 kg dan dikukus selama 4 jam (cepat habis gas tau).


Maner lagi bagus.. nak letak cam ni ke atau mcam yg kat atas?
3 comments on "Tempahan org mengidam."
  1. 4 jam???... mmg lama betoi ni.. mmg blh hbs gas lah jwbnya..hihii

    sy berkenan yg gambar bwh tu.. tp kalu nak bg org.. mcm gambar 1st tu pun blh.. sbb dah siap2 dlm bekas :-)

    ReplyDelete
  2. kak amy...yg ne kukus kan?..lepas adun,leh letak dlm bekas tu n masuk dlm pengukus ke?xyah guna loyang?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kek ni kukus.. kalau letak kat dlm ni dah byk senangnye.. boleh terus bagi aje tp kenalah cari bekas yg tahan dan baik kualitinya. Lagipun kek ni apinya tak kuat sangat. Airnya pun tak sampai mendidih. Klu kuat apinya nanti merekah dan tak masak dlm nye.

      Boleh guna loyang tapi kena pastikan loyang tu di tutup ngan aluminium foil atau pun balut tutup periuk kukus tu ngan kain yg serap air sbb tak mau air jatuh atas kek.

      kek yg dikukus dlm bekas tu lagi moist n cantik kaler dia berbanding yg diloyang. Tp tu pendapat akak aje tak tau lah kalau sbb lain.

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)