hilmirdadaud.blogspot.my

Tokyo DisneySea... bilalah dapat pergi lagi.

| On
June 14, 2012
Assalammualaikum..

Belek album lama-lama jumpa gambar-gambar yang kat bawah ni. Amy nak letak kat blog ni supaya kalau ape2 jadi kat gambar tu, ade back up nya hihihi...

Masa kapal masuk shipyard kat MHI Yokohama, lama juga kami kat situ lebih kurang 3 bulan. Dari musim luruh sampai dah nak habis musim sejuk. Macam2 aktiviti yang disediakan oleh pihak MHI dan MISC utk kami yg kena duduk lama kat situ termasuklah gi Tokyo DisneySea. Semuanya free... tu yang best. Kat dlm tu aje yg kena bayar sendiri.



Kontrol cun... hihihi..

Masa ni bulan puasa so kita org bawa bekal siap2 utk berbuka. Banyak kedai makan kat dalam tu tp tak leh beli.



Nasib baik tak de salji... masa ni pun rasa hidung mcm dah beku aje.

Maaflah ye tak dapat nak letak nama2 tempat yg ade kat dlm tu... dah 10 tahun dah... bukan ade buat nota pun. Tapi yang pasti Tokyo DisneySea ni baru dibuka masa kami pergi tu. Sebelum ni (sblm kami berkahwin) en hubby Amy dah banyak kali di bawa ke Tokyo Disneyland. Disneyland ngan DisneySea tu sebelah menyebelah aje. Tapi tiket nak masuk Disneyland tu lagi mahal dari DisneySea.


Buka aje pintu masuk pagi tu kami dah sampai...... sampailah nak tutup baru kami balik. 


Masa baru sampai.



Dah malam... kat Sebastian's Kitchen. Dah penat jalan duduk kejap kat situ.


"Under The Sea...under the sea..." teringat pulak lagi little mermaid tu. Hishhhh... tak nampak pulak muka ayah si Arial tu (betul ke nama budak tu Arial... dah lupa lah)

Nasib baiklah ade yang 'sponser' kalau tak... tak merasa gi situ. Teringin nak pergi lagi tapi takde sape nak 'sponser'. Sayang nak guna duit tabung... barang kat sana mahal bebenor, takut nak bayar.  

6 comments on "Tokyo DisneySea... bilalah dapat pergi lagi."
  1. wow..bestnyer dapat p sana..huhu

    ReplyDelete
  2. bestnyer dh sampai sana..

    ReplyDelete
  3. seronoknya dah sampai tempat org~~ :)

    tp duit jepun mmg berkali ganda kot mahal kan? huhu~

    ReplyDelete
  4. seronoknyee dik
    dah merasa juga ke tokyo kan
    akk nie duk berangan aje lahh huhuhu

    ReplyDelete
  5. at least dah pernah pergi...kita ni bilalah nak merasa...huhuhu...

    ReplyDelete
  6. wah bestnyer dpt smpai ke tokyo...wani ntah bila la boleh pergi sana hihi

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)