hilmirdadaud.blogspot.my

Roti yang mengimbau kenangan...

| On
July 04, 2012
Assalammualaikum...

Minggu lepas Amy ada gi kat Bandar Tun Razak, dah lama tak sarapan kat luar, teringin pulak nak mkn makanan melayu. Kat sini banyak kedai mamak aje.

Ada satu kedai tu jual mcm2... tak tentu arah Amy sekejap. Ada mee kari, soto, roti jala, mee sup... byk lagilah dan salah satu yg Amy memang dah lama tak mkn ialah roti bakar. Bukan tak pernah mkn roti bakar tp roti yang ni buat Amy terkenang masa dulu2 kat kampung. Masa tu mana ada roti Gardenia... ada roti Abdul aje.



Nilah roti tu... memanglah roti ni ada melambak2, senang nak jumpa tapi belum terpanggil lagi nak membelinya. Bila ternampak  kat kedai tu bersapu magerin dan kaya.. nampak sedap pulak. Terkenang arwah mak Amy... arwah mak mesti buat macam tu, kadang2 letak magerin ngan gula aje. 



Bukan Amy n hubby aje yang suka... anak2 pun tak cukup 2 keping. 

Nak masuk melintang kat dlm toaster tu tak muat pulak kenalah masuk menegak. Setting macam bakar roti biasa tu tapi bila masuk roti ni... adehhh macam nak hangus pulak. Kenalah kikis bg cantik sikit.

10 comments on "Roti yang mengimbau kenangan..."
  1. lama juga wani xmkn roti bakar ni...weekend ni buat tuk qalief tukar selera dia pulak hihi

    ReplyDelete
  2. Roti jenis nie lembut kan Amy. Tapi tak tahan lama. Kalau sekali makan habis memang sahlah sedap... Kakak dulu masa kecik roti pernacis yg keras tu amy makan dgn sup. alahai... kenangan betul:)

    ReplyDelete
  3. kecik-kecik dulu memang makan roti ni je..:)

    ReplyDelete
  4. tempat akk masih ada kedai jual roti nie dik
    skrg punn akk kerap beli
    macam x best roti skrg nie
    yg sedap sikit kan ;)

    ReplyDelete
  5. lama tak makan roti nih..kalau dulu senang dapat..

    ReplyDelete
  6. suka makan roti nie kecik2 dulu...hehe

    ReplyDelete
  7. roti ni pun saya suke =)

    salam prkenalan =)

    ReplyDelete
  8. roti ni mmg sedap.. ni yg tiba2 nak imbau kenangan gak ni.. hehhe

    ReplyDelete
  9. dulu2 kedai mamak yg buat roti depan umah je..harum baunye mmg sedap sgt..kitorg slalu dpt panas2 ;)

    ReplyDelete
  10. Dulu selalu beli kat india yang bawa motor jual petang2.Sedap roti ni cicah air kopi...lembut je.

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)