hilmirdadaud.blogspot.my

Sukan di bulan puasa

| On
August 02, 2012
Assalammualaikum...

Mula2 masa dapat tahu nak sukan dlm bulan puasa ni hangin jugak Amy. Amy nak melatih si Ameer Faris tu berpuasa. Tahun lepas byk hari jugak dia dpt berpuasa tapi tahun  ni byk yg setengah hari aje. Manalah dia nak tahan klu hari2 buat latihan sukan. Nak bantah tak boleh sbb kami yg melayu ada 3-4 org aje. Sepatutnya pihak sek tu kena menghormati semua kaum walaupun kami minoriti kat situ. 




Sukan hari Ahad, ade ke patut? Walaupun Isnin cuti tapi hari Ahadlah ada mcm2 nak buat.


Kerusi yg di sediakan tak cukup. Macam maner nak cukup klu botol air, handbeg semua nak duduk atas kerusi kononnya ada orglah tu, tapi sampai selesai pun tetap tak de. Kami ni kena berdiri... lama pulak tu.


Murid yg paling tinggi... senang aje nak cari hihihi.

Adik ngan org lain, abang ngan org lain. 


"Maka kami...." patutlah tiap2 hari kat rumah sibuk "maka kami..."  aje... tapi tak pulak dia cakap dia kena berdiri kat depan.


Muzik bukan main rancak lagi tapi budak berdua tu tak masuk pun. 


Ameer Faris yg belakang, tengah2 tu. Dia org buat huruf S M A R T dan dia yg paling best, tak payah tukar. kat situ aje.


Last, buat tak tau aje. Botol air letak kat sebelah. Penat tau lama berdiri.. 
 Ameer Nasiim kat tengah2 tu. Gambar tak clear sbb pakai handphone aje.


Bawa bola dalam sudu.. 


Acara bersama ibu bapa.. mula2 malas nak joint lepas tu boleh pulak kena panggil... last tak leh joint jugak. Ade ke patut kena mkn lolipop sampai habis baru boleh bawa budak... oii tak nampak ke aku ni org melayu bertudung lagi...




Sblm balik... habis pukul 11 pagi. Lepas tu terus gi tesco beli barang2 yg dah habis. Singgah kedai cat jugak tapi sampai skang tak habis mengecat lagi. Tinggal dulu bab cat nak buat biskut pulak ni.


9 comments on "Sukan di bulan puasa"
  1. bersukan time puasa ni mesti dahaga kan..huhu..yg xbersukan pun kering tekak ni

    ReplyDelete
  2. sure budak2 tuu penat
    tapi tgk ok je dik

    dlm dewan kann
    x penat sgt koot ;)

    ReplyDelete
  3. Bersukan dibulan puasa??? T_________T

    *rajinnyer cat rumah. buat kuih raya lagi*

    ReplyDelete
  4. memang tak logik kalau buat sukan bulan puasa.
    memang rasa tak dihormati langsung.
    tapi apakan daya kan....

    ReplyDelete
  5. kalo sekolah non muslim mmg le takde derang nk pikir2...lg pulak kalau yg muslimnya 2,3 kerat je..

    tp takpelah...dpt 1.2 hr pun ok....esoknya tambah lg sejam...pastu tambah lg...lama2 dptlah 1 hr tu :)

    ReplyDelete
  6. dah sama mcm sukan olimpik pulak bersukan di bulan posa ni kan

    ReplyDelete
  7. kesiannyer anak2 akak...dorang ni tk sensitip langsung ngan yg berpuasa...isk...

    ReplyDelete
  8. alahai..bulan2 puasa??
    kesian la kat parent2 y beragama islam kan.. budak2 ni pon kalo y berpuasa..kesianlak..walau pon tmpt tertutup gni..tp msti dahaga

    ReplyDelete
  9. salam.Syiannya budak2 bersukan dlm bulan puasa...mesti haus sgt tuh!

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)