hilmirdadaud.blogspot.my

Bahasa Arab...

| On
October 17, 2012
Assalammualaikum...

Dah 3 hari Irfan periksa akhir tahun, seperti biasa bila anak periksa mamanya pun macam nak periksa jugak... anaknya dok relax mamanya yang melebih2 risaunya. Tu yang tak nampak batang hidung1-2 ni hihihi.


Esok kertas Bahasa Arab.. dari petang tadi mengadap dia buat latihan. Part yang tak bestnya mamanya tak dapat nak menolong.. kalau mata pelajaran lain bolehlah jadi cikgu tapi Bahasa Arab ni awal2 lagi dah 'fail'.

Masa mamanya sekolah dulu maner lah ada belajar Bahasa Arab ni dah tu jawinya sikit sangat yg lain semua Bahasa Arab... nak main teka-teka pun tak boleh. Susahnya Bahasa Arab sek. keb ni berbanding sek. agama. Sek agama dia ajar dr basic tak delah pening sangat.

Untung pada yg pandai mata pelajaran ni, senang nak ajar anak2 kann. 


11 comments on "Bahasa Arab... "
  1. aduhh bahasa arab .. rasnaya susah kan
    semoga irfan boleh jawab dnegan baiknya ;)

    ReplyDelete
  2. Mmg wajib ke matapelajaran bahasa arab tu skrg?

    ReplyDelete
  3. sonok tengok mak2 zaman sekarang..memang amik berat pelajaran anak2 kan kak...tak sabar nak tunggu anak besoooo hehe

    ReplyDelete
  4. samalah, fail nak ajar anak Bahasa Arab...huhu

    ReplyDelete
  5. anak sedara wani belajar bahasa arab jg....nasib la mama dia pandai jg bahsa arab..klu wani pun mmg failed la kihkih

    ReplyDelete
  6. rajinnya dia mengulangkaji...bagus belajar bahasa arab..bahasa Al-Quran..kita pun elok gak belajar kan

    ReplyDelete
  7. anak dh besar..saya belum merasa perasaan gitu....mg dia berjaya yaa

    ReplyDelete
  8. macam tulah kalau jadi mama.....semua mama nak anak berjaya dunia dan akhirat betul tak.....????

    ReplyDelete
  9. semoga berjaya..:) saya pun tak pandai bahasa arab...huhu

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)