hilmirdadaud.blogspot.my

Pergi hospital lagi...

| On
May 24, 2013
Assalammualaikum....


Lapan hari masih lagi belum sembuh.... panasnya dah kurang sikit dr 40 turun 38 tapi batuk pulak tak henti2. Risau Amy tengok dia terbaring aje dah makan ubat yg byk2 tu pun masih belum ada perubahan lagi.

Lepas en hubby balik dr masjid terus Amy ajak dia gi hospital, nasib baik kami sempat sampai sebelum pukul 4. Kali ni Amy gi klinik Dr Christopher Lim .... Amy tak gi klinik doktor yg sebelum ni sbb doktor tu seboleh-bolehnya nak suruh masuk wad jugak.


 Faris kena sedut gas... Doktor tu kata Faris ke Bronchitis

Kat klinik Dr Christopher Lim ni ada banyak alat2 yg mcm dlm gambar tu. Yang Faris tengah guna tu yg besar punya.


Yang ni yg kecik punya.

Doktor ni pun suruh masuk wad tapi kami tak nak jadi dia buat rawatan kat klinik dia aje tadi. Mula-mula kena sedut gas..


Pastu kena 'enjit' pulak... Amy dah lupa 'enjit' tu untuk apa. Kemudian doktor tu tepuk2 belakang Faris. Nampak tak hos yg kaler kuning sebelah en hubby Amy tu... doktor pakai benda tu utk sedut dr hidung Faris.
Kat klinik yang Amy gi sebelum ni tak delah nampak benda2 ni semua... mungkin dia hanya buat dekat wad sahaja.


Dapat ubat lagi... skang kena mkn ubat ni pulak yang hari tu punya Amy tak tau nak buat apa. Ubat demam aje yg dah habis ubat lain banyak lagi. 

Doktor kata kalau hari Ahad Faris tak ok lagi... nak tak nak kena masuk wad jugak.



Balik aje rumah terus mengadap i pad... makan pun dah berselera dah. Ketara betul perbezaannya. Kejap lagi startlah mengacau adik dia. 


1 comment on "Pergi hospital lagi... "
  1. Amak sulung saya pernah kena bronchitis masa umur dia 8 bulan. Kesian sgt sebab kena buat fisio yg tepuk2 belakang tu. Pastu kena masuk tiub kat tekak ukt keluarkan kahak.

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)