hilmirdadaud.blogspot.my

Cermin Mata... power naik lagi.

| On
January 04, 2014
Assalammualaikum..

Minggu lepas gi buat cermin mata baru untuk Irfan, ingatkan power dia naik sikit aje sbb pakai cermin yang mahal tapi tak jugak.

Sebelum ni power dia memang dah 300 tu yang pakai cermin yang baik sikit n tak mudah calar... tapi calar jugak tak tau lah macam mana dia pakai.

Focus Point Tesco Ampang

Keluarga Amy n keluarga en hubby tak de yang pakai cermin mata kecuali nenek dialah tu pun sbb dah tua atoknya ok lagi. Masa dia darjah satu dia bgtau tak nampak bila cikgu tulis kat whiteboard Amy ingatkan silau punya pasal tapi satu hari tu masa balik dr sek (dia dah darjah 2) kawan dia panggil dia menoleh dan buat tak tau aje bila Amy tanya sapa budak tu dia kata dia tak tau sbb tak jelas muka budak tu, pada hal budak tu taklah jauh sangat. 

Pastu Amy tanya dia nombor plat kete yang ada kat situ, nama jalan, nama kedai... tulisan yang besar gedabak aje yang dia nampak. Bila gi check Amy terkejut, powernya tinggi.... Amy tak puas hati bawa pulak gi check Dr mata kat Ampang Putri, sah tinggi... 275.

Kali ni cek power dia naik lagi mata kanan 300 mata kiri dah 400 bertambah2 risaulah hati Amy ni. Orang tu cadangkan cermin Hoya Blue Control. Amy nak terangkan tak gheti so sila baca sendiri... hihihi.

For that extra comfort in a digital world
Hoya BlueControl is a coating that neutralises the blue light emitted by digital screens, preventing from eye fatigue and eye strain. This keeps the eyes in better condition whilst offering more comfortable and relaxed vision and a more natural colour perception.

BlueControl and Hi-Vision LongLife
BlueControl is offered in combination with Hoya’s unsurpassed Hi-Vision LongLife anti-reflection coating. This durable coating layer is up to 7 times more scratch resistant than standard coatings and adds even more comfort to lens wearers.
Benefits
  • Neutralises blue light, preventing from eye strain and fatigue
  • Reduces glare for more comfortable and relaxed vision
  • Better contrast perception offering a more natural colour experience
  • Plus all the features of Hi-Vision LongLife!
83% of spectacle wearers experiences eye discomfort using digital devices
The target group
Hoya BlueControl is the optimal solution for the large group of consumers who come into contact with digital screens throughout the day:
  • Stay-at-home (smartphones, laptops, tablets)
  • Students (smartphones, TVs, laptops)
  • Gamers (TVs, flat screen computers)
  • Young professionals (laptops, smartphones, tablets, GPS)
  • Kids/teenagers (TVs, smartphones, tablets)
  • Office workers (flat screen computers)
  • Pensioners (TVs, flat screen computers, tablets, laptops)


Biru... Bingkai baru ngan cermin Blue Control. Cermin aje RM300... huhuhu. Nasib baik boleh claim.

Cermin mata lama tukar cermin aje RM180.


Cermin biasa... biasa aje lerr.


Amy harap sangat ngan cermin yang baru ni power dia tak naik banyak lagi.









Be First to Post Comment !
Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)