Image Slider

Assalammualaikum...

Rumah Amy mengadap matahari pagi.. panas pun sekejap aje.



Letak kat sini supaya senang nak petik..


Pokok ni relaks aje... kena panas pun tak de kesah nak mengajuk pun. 

Pokok yang tak ada bunga tulah bunga yang dah bertahun tapi tak jugak keluar bunga. Geram punya pasal Amy potongkan dahannya tu. Amy rasakan Amy salah beli laaaa. Huaaa nak gi sana balik mesti en hubby tak nak. Nangislah camni. 

Tak pasal2 pukul 10 pagi aje nak kena angkat masuk dalam kalau tak kang abis semua bunganya layu. Pukul 3 ptg baru letak luar balik. Padahal sama aje spesis ngan pokok bunga biru tu.


Kan ke mengada2 namanya tu... semlm Amy saje aje buat eksperimen, malas nak angkut masuk dalam hasilnya abis semua bunganya layu. Dah jadi keja pulak nak mengangkut dia.
Assalammualaikum....

Kami gi Sg Buluh minggu lepas....


Sebenarnya tak tau nak tuju mana... lepas aje hospital tu dah nampak tempat ni. Singgah ajelah kat sini... nak gi tempat lain kang sesat pulak. 

Anak-anak suka betul kalau dibawa ke nurseri bunga tak kiralah kat mana pun janji nurseri bunga.


... Ambik kat pakcik google ...
Amy cari pokok ni lahhh, kat umah Amy yang sepokok tu dah bertahun pun tak berbunga jugak. Pokok asalnya kat rumah MIL tu dah banyak kali berbunga.

Sekali jumpa yang ni...
sama ke tak sama...asal daun dia lain ek? Tak kuasa nak masuk dr satu kedai ke satu kedai hari pun panas, dgn kerenah anak2 lagi... tangkap ajelah yang ini. Kalau Amy sorang jalan sampai hujung jalan pun sanggup. Anak pokok ni cina tu kata tak ada, kedai lain mungkin ada kot. 



Anak Amy apa lagi... sana tengok sini usik, mesti cina tu risau aje.


 Rozel RM7


Balik kami singgah Restoran Jejantas Sg Buluh makan Satey Kajang... rupanya diorang dah renovate tempat ni. Kedai kat sini nampak lebih kemas dan bersih. Dulu en hubby keje Lumut selalu jugak jugak singgah sini. 
Assalammualaikum...


Dah lama sangat tak menyenggah Herbalife kat Plaza See Hoy Chan tu... dah berubah kat dlm tu. Amy beli kat online so dtg pick up aje hari tu.


Lepas gi situ kami menyinggah pulak kat Pavilion... tujuannya nak gi J Co aje bukan nak gi menyopping pun... hihihi.

Gambar donat yang kami beli tak dan nak ambik sebab dah kena kenduri awal2.

Last makan donat J Co ni masa kat Bandung tahun lepas. Itu pun makan dalam gelap sbb TSM blackout.


Amy pelik betullah nga J Co Pavilion ni... selalunya orang buat renovate nak besarkan kedai... dia pulak buat renovate mengecikkan kedai. Dah lah penuh aje meja pun sikit, nak pilih dan bayar pun tak selesa dengan orang yg ramai dan kawasan yang sempit. Kalau beli air pulak nak gi ambik tu...adeh.... kalaulah nasib tak baik, ada jugak yang mandi kat situ.


Pelbagai pilihan yang merambangkan mata anak-anak.


Lepas ni kita tapau ajelah iye... mama dah tak kuasa nak duduk makan kat dlm tu. Sompit nau.


Nak jugak bergambar ngan benda tu.... 

Assalammualaikum...

 Drama Korea yang Amy selalu tertunggu-tunggu setiap minggu... 


Amy selalu tengok kat Drama.net dan Gooddrama. Kalau tak sempat nak tengok ... Amy guna Torch untuk download drama ni. Kalau nak tunggu keluar kat tv... tak tau bila, buat masa skang ni tv pun Amy tak sempat tengok..... hihihi. 



You Who Came From the Stars-p1.jpg

User Rating

Current user rating: 96 (5766 votes)
 96%

Profile

  • Drama: My Love From The Star (English title) / You Who Came From the Stars (literal title)
  • Revised romanization: Byeoleseo On Geudae
  • Hangul: 별에서 온 그대
  • Director: Jang Tae-Yoo
  • Writer: Park Ji-Eun
  • Network: SBS
  • Episodes: 20
  • Release Date: December 18, 2013 - February 26, 2014
  • Runtime: Wed. & Thu. 21:55
  • Language: Korean
  • Country: South Korea

Plot

Do Min-joon is an alien who lands on Earth in the year 1609 during the Joseon Dynasty, then stays on the planet for the next four centuries because he is stuck there. He possesses a near-perfect appearance, enhanced physical abilities involving his vision, hearing and speed, and a cynical, jaded view regarding human beings. He meets a young girl who is facing many problems in her life. Both of them fall in love with each other but she is killed by some soldiers.
Time goes by year after year and he fakes his death and lives as a new person every 10 years.
He ends up in academia in the present day, scoring a job as a college professor, at which he meets famous actress Cheon Song-yi, the biggest Hallyu star in Korea. He finds out he only has 3 months left on Earth. Song-yi is an obnoxious, entitled attention freak, someone who became a top star in her teens and never learned how to live a normal life. She drinks like a fish, swears like a sailor and does whatever she wants. Coincidentally she becomes his neighbor. Min-joon finds out that Cheon Song-yi looks like the young girl he fell in love with in the Joseon era that died. But he tries to keep himself away from Cheon Song-yi because he has to leave in 3 months. As days go by Cheon Song-yi is facing many problems in her life now. Min-joon can't stand the condition Song-yi is in and tries to help her. As he helps her they both become close to each other and fall in love with each other but both try to deny it
Cast
You Who Came From the Stars-Gianna Jun.jpgKim Soo-HyunYou Who Came From the Stars-Park Hae-Jin.jpgYou Who Came From the Stars-Yoo In-Na.jpg
Gianna JunKim Soo-HyunPark Hae-JinYoo In-Na
Cheon Song-YiDo Min-Joon