hilmirdadaud.blogspot.my

Serting-Melaka-Serting... singgah Klebang main layang-layang.

| On
December 30, 2015
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera..

Dalam perjalanan dari hotel nak ke Serting, kami singgah Klebang sekejap. Dari Lebuh AMJ ke Klebang tak delah jauh sangat. 

14 tahun dulu... dekat setahun juga Amy tinggal kat klebang ni. Masa tu Amy kerja kat Petronas Penapisan Melaka. Punyalah jauh berulang alik. Balik kerja selalu singgah pantai Klebang makan burger sambil tengok orang menunggang kuda dan main layang-layang. Laut pulak dekat aje dengan jalan utama.

Minggu lepas... Amy dah tak kenal dah tempat tu. Laut dah kena tambak dan jauh dari jalan utama. Dari jauh nampak banyak bas... 

layang-layang

 Mula-mula tuju kedai layang-layang dulu. 

Ni lah first time beli layang-layang... main pun first time jugak hehehe.


tandas dalam bas
 Rupa-rupanya bas yang banyak2 yang Amy nampak tu dah berubah fungsi. Ada yang jadi tandas dan ada yang jadi kedai.

layang-layang

Amy ingatkan susah benarlah nak main layang-layang ni sebab masa Amy kecik-kecik dulu puas berlari keliling rumah pun layang-layang tak naik... buat penat aje.

layang-layang

Sapa kata mama tak gheti main layang-layang...

Tak payah susah-susah nak berlari... pegang dan lepas, layang-layang pun naik. 

layang-layang

Main layang-layang pukul 2 petang... 

layang-layang

Ayah naik kan Nasiim tinggal pegang aje. Silau punya pasal dia tak tengok pun layang-layang tu pergi mana. 




Panas... berbelang muka den. Faris dan Irfan yang beria main layang-layang kat belakang tu.



coconut shake

Lepas main semua mencari air...

Singgah kedai Coconut Shake Original membasahkan tekak.




 Bas Tai Lye yang dah jadi kedai makan...
Dulu Amy selalu naik bas ni bila nak balik Serting.

keropok lekor

Keropok lekor RM5 untuk 20 batang.

rojak, coconut shake

Rojak Petis... bagi Amy boleh lah telan.


coconut shake

Coconut Shake RM3. Air Kelapa RM2. Burger tak silap Amy RM3 . Lapar punya pasal ingatkan nak minum aje tapi dah makan tengah hari sekali. Semua sekali RM41. 

kenduri

Kat Serting kali ni Amy tak ada ambik gambar. Menu kenduri Mee Kari. Nasib baik adik ipar Amy pagi-pagi lagi dah menyerah diri kalau tak pengsan...


karipap

Tengah hari tu hujan lebat nasib baik kuah kari dah siap masak. Yang bagusnya rumah kampung ni... sambil masak pun boleh tengok pemandangan kat luar.
1 comment on "Serting-Melaka-Serting... singgah Klebang main layang-layang."

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)