hilmirdadaud.blogspot.my

First time belajar memasak ...

| On
March 09, 2016
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

First time belajar masak ... punyalah kekok hehehe, tapi nak buat camner kan kena jugaklah ajar dah nak masuk 13 tahun dah. Sebenarnya Amy malas nak bagi diorang masak memasak ni ... abis dapur tu bersepah.



Kali pertama ni ajar buat nasi goreng aje dulu nak ajar goreng telor dia tak makan telor pulak, ayam dia makan.

Pagi ni gerhana matahari... anak-anak Amy pagi-pagi lagi dah excited. Sibuklah kata tak nampak pun... tak de pun. Macam mana nak ada matahari tak keluar lagi.




Ni kerja si Faris lah ni, sibuk nak gi sekolah dia sibuk nak ambik gambar pulak.


Dia siap pesan lagi .. nanti mama ambik gambar tau.

Tipun mama ni tak cangih mana pun .. tak leh lah nampak.

Dengar kat tv tadi tahun 2019 akan gerhana lagi tapi kalau nak tunggu gerhana penuh kena tunggu tahun 2042 kat Sabah Sarawak kalau tak silap, 26 tahun lagi tu.  Tahun 1997 masa Amy form 5.... gerhana penuh masa tu, sapa masih ingat lagi. Amy ngan kawan belakang rumah tengok guna air letak dalam baldi. Punyalah excited.


Pagi tadi adik Amy kat Serting share gambar yang dia ambik masa nak hantar anak ke sekolah. Mungkin sebab awan banyak jadi dapatlah dia ambik gambar matahari yang macam bulan sabit tu.





7 comments on "First time belajar memasak ... "
  1. excitedkan sbb bukan selalu boleh tgk..

    ReplyDelete
  2. excitedkan sbb bukan selalu boleh tgk..

    ReplyDelete
  3. Terbaik hero Amy ada inisiatif memasak. Kelak duduk sendiri tak takut kelaparan atau asyik ke kedai makan aje.

    Kakak tak ambik gambar pun Amy

    ReplyDelete
  4. salam..

    wahh bgusla ajr ank msak..senang kan..nti kalau kita bz or xsempt msak,dorng leh msak sdri ^_^ bgusss...

    ReplyDelete
  5. bagus anak bujang akak...ringan tulang...

    bdk2 sekolah la paling excited nk tgk psl fenomena gerhana nih kan... kt sekolah pun msti ada mcm2 aktivti n tgk beramai2 nyer

    ReplyDelete
  6. cutenya dia belajar masak..hikhik...adk Husna umur 13 tahun pun dah diajar masak..plus dia mmg minat...

    ReplyDelete
  7. bagus ajar awal kak..bukan pa, incase one day akak xde kt ruma n bdk2 ne pulak tggl kt ruma leh masak sendiri.hehehe

    adik eca umur 15thn baru reti masak nasi, lauk ikan sardin cukuplah...skrg da advance masak mee goreng instant.

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)