hilmirdadaud.blogspot.my

Tong gas punya cerita...

| On
March 02, 2016
Assalammualaikum dan Salam Sejahera...

Gas habis masa tengah masak tu perkara biasa kan... hehehe. Tak pernah pun Amy cek tong gas tu ringan ke berat lagi, tu pasal selalu  gas habis masa tengah masak. 



Selalu kalau beli gas ..  tak pernah lagi Amy minta diorang hantar sampai kat dapur. Selalu kat luar pintu aje. Alasan sebab Amy sorang aje kat rumah seram pulak nak bagi diorang masuk.

Hari ni seperti biasa Amy angkat dan pasang sendiri tapi hari ni lah pertama kali bila Amy pasang kepala gas tu ... bunyi gas keluar, bising dan satu dapur bau gas. Banyak kali jugak Amy cuba manalah tau kan tiba-tiba hari ni Amy pasang tak betul. 

Akhirnya Amy pergi cari balik cina yang hantar gas tu. Nak tunggu en habby balik lambat lagi. Rupanya kat dalam muncung tong gas tu tak de getah, cina tu letak getah hitam terus boleh pasang macam biasa.

Hampeh punya tong gas hilang mood nak masak.
3 comments on "Tong gas punya cerita..."
  1. Kakak dah banyak kali kena Amy
    Dulu masa pertama kali kena tak tahu. Rumah kakak sentiasa ada 2 tong. Satu habis terus buka yg satu. Jadi bila ada masalah kakak akan ambil dari tong gas yg baru habis tadi pasang yg baru nak diguna.. DIa getah hitam kat atas tu aje sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. bahayanye jd camtu..hati2 tau..nenkeh husband meninggal gas meletup..jgn amik ringan benda camni..

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)