hilmirdadaud.blogspot.my

Alahai anak ...

| On
June 28, 2016
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Balik dari sekolah Kafa Nasiim terus buka pintu peti sejuk. Baru sejuk sikit katanya.


Suka hati lah... jangan dia "menyanyi" nak berbuka sudah. Dah pukul 4 lebih sayang pulak.

Alhamdulillah tahun ni 2 hari aje yg separuh hari. Satu hari di rumah nenek dia dan satu hari baru balik dari sekolah ... menyinggah pulak ke bazaar ramadan. Tak tentu arah tengok kuih depan mata punya pasal. Tak pelah baru tahun 2. 

Sebenarnya Amy tak delah memaksa sangat dia puasa penuh tahun ni. Amy nak dia suka bukan benci jadi kalau tak larat nak puasa satu hari Amy akan bagi dia buka puasa. Nasib baik tahun ni bulan puasa tak panas sangat. Kalau tak mesti tiap-tiap hari kena dengar dia "menyanyi" nak berbuka.


4 comments on "Alahai anak ..."
  1. Betul Amy jgn paksa anak puasa apa lagi masih bawah umur sangat
    Yg penting solat tu jgn tinggal. Kalau kita pun lapar apa lagi budak-budak kan..

    ReplyDelete
  2. Kesian nya dia...
    Berpuasa ikut kemampuan lah kan
    Lagipun masih kecik ok lah tu
    Orang tua pun ramai jugak yg tak tahan
    Inikan pulak anak2 mcm ni

    ReplyDelete
  3. Kesian nya dia...
    Berpuasa ikut kemampuan lah kan
    Lagipun masih kecik ok lah tu
    Orang tua pun ramai jugak yg tak tahan
    Inikan pulak anak2 mcm ni

    ReplyDelete
  4. Hahahah... saya pun pernah buat macam ni masa kecik2 dulu.. mak marah sgt!! Tapi tak tahan kut.. panas. Kalau tidak pun duduk dalam bili air lama2.. duk kt tepi kolah pun sejuk jugak..heheh

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)