hilmirdadaud.blogspot.my

Alih sana alih sini ... Balkoni

| On
August 20, 2016
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Tak habis citer balkoni lagi, heheh. Orang tanam pokok kita pun teringin jugak nak tanam pokok tapi alih sana alih sini pun kat situ jugak.



Kat sinilah nak letak meja dan kerusi, kat sinilah nak letak pokok dan kat sini jugaklah nak sidai kain. semua kat sini.

Masa mula-mula beli rumah ni dulu bukan main berangan lagi nak duduk-duduk sambil minum kopi kat sini tapi dah 7 tahun baru sekali dua aje duduk kat luar ni.


Pokok kari ni dulu Amy letak kat tempat redup sikit tapi 'hidup segan mati tak mau'. Geram punya pasal, yang satu pokok tu amy buang semua daun dan dahan dia tinggal batang aje. 



Alhamdulillah, letak aje kat tempat aircond ni terus banyak keluar pucuk. 
Pokok cili pulak mula-mula aje gemuk lepas tu ... nenek Amy cakap tangan Amy panas tu yang tak menjadi.




Kat sini jugaklah tempat letak basikal. Basikal ni sejak pindah rumah atas langit ni tak pernah guna. Tak de tempat nak main. 

Pokok pandan tu masa bulan pertama bukan main cantik lagi hijaunya. Skang daun dia bintik-bintik kuning dan macam berdebu, tak taulah Amy kenapa. Kat kampung tu terbiar aje tak de sapa perduli pun tapi boleh aje dia hidup subur.



Kat sini jugak tempat sidai baju. Bila musim angin kuat, nak tinggalkan rumah pun takut.... takut baju terbang jadi asyik lah kena cek baju dah kering ke belum. Biasanya kalau angin kuat tak sampai tengah hari kain dah kering.
2 comments on "Alih sana alih sini ... Balkoni"

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)