hilmirdadaud.blogspot.my

Anak Ayam ...

| On
November 24, 2016
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...



Dulu zaman sekolah menengah Amy pun tak ketinggalan jugak kumpul anak ayam kaler-kaler ni. Dah macam kumpul barang pulak bunyinya kan 😆😆😆. 

Setiap kali mak Amy beli  mesti kami adik beradik berebut. Bila warna ayam-ayam tu dah hilang, ayam tu entah kemana keghairahan kami nak menjaga ayam tu pun entah kemana 😅. Hiduplah ayam-ayam tu seperti ayam yang lain. 

Sekarang ni ada lagi ke?


10 comments on "Anak Ayam ..."
  1. Dia warna-warni masa kecik aje Amy
    Nanti dah besar jadi ayam biasa tu yg dah tak menarik kat mata budak.

    ReplyDelete
  2. erkk warna warni!! mcm penah tgk tak silap bila da besar jdi mcm biasa, da x mcm ni

    ReplyDelete
  3. Alahai...sangat menarik perhatian..tapi masa anak ayam tu kecil..bila dah besar..warnanya pun tak ada...

    ReplyDelete
  4. comel2 anak ayam tu sis.. ada lagi kot skrg ni clourfull mcm ni..tapi dah kurang lah... :)

    ReplyDelete
  5. e ehh comelnye anak ayam warna warni. kene sembur ke ape ni..

    ReplyDelete
  6. agak2 sampai besarke color tuh kekal kak

    comei sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekejap aje kaler tu, kaler tu kat bulu yg halus-halus tu aje.

      Delete
  7. Teringat zaman kecik pun pernah bela.. Tapi lepas tu kena makan musang liar. Hohoho

    ReplyDelete
  8. dah x de lg kot sbb org nmpk ia mcm satu penganiayaan ke atas ayam ;-)

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)