hilmirdadaud.blogspot.my

Tak De Keje Cari Keja.

| On
November 18, 2016
Assalammualikum dan Salam Jumaat...

Sebelum ni satu rumah bersepah dengan alatan KH masing-masing, kalau setakat bilik diorang aje (bawah katil tak payah citerlah) tak pelah jugak. Seminggu dua ni pulak bersepah dengan kotak, water colour, sellotape, tin minuman yang dah di potong dan macam-macam lagi. 
Manalah mamanya tak hangin. Yang Amy geram tu nanti bila waktu seni apa yang cikgu suruh bawa semuanya dah habis pastu nak kena beli lagi.

En Hubby pulak hangin bila dia nak pakai screwdriver (dan ntah apa-apa lagi ntah, Amy bukannya tau barang2 dia) semuanya dah tak ada. Satu hal lagi nak kena soal siasat. Masing-masing dah ambik tak letak balik.



Inilah hasil tangan si Nasiim. Abang dia buat keje dia pun nak buat keje jugak. 


Inilah pulak kitchen kabinet hasil tangan Faris. Kat rumah ni Nasiim aje yang belum buat keje-keje macam ni.




Faris punya Bug. 


Amy kemas bilik dia jumpa semua ni. 
 Bedside table dah jadi tempat suruk benda-benda tu. Amy pulak jarang cek kat situ. 
Tabung dari tin dan bekas calciyum, bekas pensil dari tin jugak. Yang kotak merah panjang tu Amy tak tau apa bendanya.


Yang ni yang dalam manila kad merah tu. Ini pun Amy tak tau apa.


 Toolbox Faris.

Dia bukan ada toolbox aje, Amy jumpa kat bilik dia ada 1-2 bekas tupperware lagi. Irfan pun sama, kat bilik dia lebih dari satu bekas untuk tool dia. Patutlah tupperware Amy dah kurang.
13 comments on "Tak De Keje Cari Keja."
  1. kreatif lah anak2...mama jgn hangin ye, nti minta tolong depa kemas sendiri after buat semua2.. hihi

    ReplyDelete
  2. Kreatif budak budak tu sebenarnya Amy...tengoklah, macam macam hasil jadinya kan.
    Bakal jadi apalah besar nanti ni.
    ..

    ReplyDelete
  3. bijak..kaler pink2 tu comel !! hihii

    ReplyDelete
  4. Hahahaa anak bujang kak amy punya kerja rupanya yang ambil Tupperware akak senyap2 hahahaa

    ReplyDelete
  5. Hihi... kreatif anak-anak bujang Amy ni sebenarnya
    Tapi yg kakak suka dia tak menyepah sampai sanggup ambil tupperware mama dia utk simpan baik-baik.

    ReplyDelete
  6. ooo ramai rupanya org tukang dlm rumah tu ya kak hehehehe

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)