hilmirdadaud.blogspot.my

Semuanya Kena Letak Nama...

| On
December 19, 2016
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Tahun kedai buku SKSBU lambat buka berbanding tahun-tahun yang lepas tapi buku aktiviti masih belum ada lagi. Macam biasa kenalah balut buku, dan tulis nama. Ni baru Faris dan Nasiim punya belum lagi Irfan. 


Kena Letak Nama...


Kena Letak Nama...

Kebetulan masa pergi Tesco hari Sabtu lepas, pencil kaler Stabilo ni 36 batang diorang jual murah. Yang Nasiim punya RM11.90 dan Faris RM11 kalau tak silap Amy. Yang 36 batang dalam kotak plastik siap bertali tu pun harga lebih kurang sama tapi Amy tak pasti yang tu Stabilo atau Faber Castell.

Bukan setakat buku dan baju aje yang kena ada nama, pensil kaler pun kena letak jugak. Kalau tak pagi bawa petang ada aje yang hilang. Salah satu alasan diorang, kawan kata kawan punya. Kalau letak nama satu-satu macam ni, kalau cicir pun tahu sapa punya. 

Tapi kalau yang jumpa tu tak perduli sapa punya.... 



Kena Letak Nama...

Sejak diorang kena tukar baju setiap hari kat sekolah...(sk-Kafa), tahun lepas aje 6 helai tali leher hilang. Dah bertahun Amy tak beli tali leher tapi tahun ni kena beli. Tali leher pun kena letak tanda nama. 

Kena Letak Nama...

Alat tulis lagilah... 



Kena Letak Nama...

Tahun lepas si Nasiim hilang 2 pasang kasut. Dua-dua tu hilang masa kat surau waktu KAFA. Kalau dia ambik kasut Nasiim pastu tinggal kasut dia tak pelah jugak ni langsung tak de. Tak pasal-pasal Amy kena datang sekolah bawa selipar sebab kasut yang satu lagi basah.

Kalau nak tahu.... botol air mineral tu pun Amy kena tulis nama. Dulu bawa botol cantik dan tulis nama pun hilang. Bekal makanan (jenama tupperware) tertinggal dalam kelas pun hilang. Sekarang botol mineral dan bekas makan yg tak de jenama. Tulis dengan marker besar-besar. Kalau hilang pun tak delah terkilan.
10 comments on "Semuanya Kena Letak Nama..."
  1. tengok gamba-gamba ni rasa macam terimbau nostalgia tiap kali buat persiapan masuk sekolah dulu

    ReplyDelete
  2. bla akk buat cm ni tingat ms sy memula msk asrama dulu hehehe

    ReplyDelete
  3. zaman sekolah dulu tulis nama pun boleh hilang juga..

    ReplyDelete
  4. tulis nama pun kalu nk kene curi, hilang gk kak...

    gigih akak menulis satu2 ye

    ReplyDelete
  5. Budak2 kak.. Biasa tu. Hihi teringat waktu kecik.. Reen kedekut bila kawan nak pinjam alat tulis. Sebab dah terkena..

    Pinjam barang, tapi tak pulang.. Lepas tu kawan2 cop kedekut. Reen buat tak tahu aje.. Yang penting barang reen tak hilang. Muahahahaa

    ReplyDelete
  6. alamak tngok gmbar ni teringin nak ke skolah balik.. <3
    betul tu akak. skrng ni smua kena letak nama. asyik hilang ja..

    ReplyDelete
  7. ingat lagi zaman sekolah dulu, diorang tulis, alif lam lam ha, siapa curi dosa besar haha

    ReplyDelete
  8. betul tu... zaman kita dulu kan. Kelakar juga kalau dikenangkan balik

    ReplyDelete
  9. kenapa boleh sampai hilang eh, time kita dulu susah nak hilang barang ni.

    ReplyDelete
  10. Budak budak kan kak. Hilang je barangnya. Hihi

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)