hilmirdadaud.blogspot.my

Guru Mengaji ...

| On
February 17, 2017
Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...

Tempat Amy ni susahnya nak mencari guru mengajar mengaji. Dulu masa anak-anak Amy sekolah KAFA yang lama, habis kelas ada guru yang mengajar mengaji. Bila dah pindah KAFA sekolah kebangsaan dah tak ada guru yang mengajar mengaji.

Tiga tahun yang lepas, ada guru mengaji yang datang ke rumah. Dua tahun dia mengajar sebelum pulang ke pangkuan illahi. Lama jugak anak Amy tak ada guru mengaji, maksud Amy... guru yang sebenarnya, guru yang ada ilmu yang mendalam. Bukannya tak ada guru tak mengaji, selain dari Amy dan en hubby yang ilmu cetek ni,  hujung minggu diorang akan mengaji dengan nenek diorang. 


guru mengaji

Alhamdulillah, sekarang dah dapat guru mengaji. Lega. 


8 comments on "Guru Mengaji ..."
  1. Alhamdulillah..boleh mengaji dengan senang hati..syukur..

    ReplyDelete
  2. mmg skrng susah nak cri guru mngaji. tp bila dh dpt tu lega hati ni.. alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  3. guru KAFA sy time kecik dulu dah meninggal dunia awal bulan 1 tu. Innalilla hiwainna ilahi rajiu'un 😢 alFatihah

    ReplyDelete
  4. kat bandar besar sekarang memang susah nak cari yg betul2 tahu mengaji. Walau macam mna pun kita kena usaha mencari.

    ReplyDelete
  5. Btul. Kat tmpt CR pun payah nak cari. Ada yang sorang tu tak lrat dah nk mengajar sbb da tua.

    ReplyDelete
  6. mcm kat tmpt sy ni, mak bapa sendiri pergi sekolah agama KAFA berdekatan dan tanya ustaz ustazah yg sudi nk ajar anak2 mereka kat rumah dan ramai yg buat mcm ni...

    ReplyDelete
  7. ALhamdulillah ;) bestnya amy dapat guru mengaji.

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah.. Skrg ni memang susah sangat nk carik guru yg betul2 berilmu...

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)