hilmirdadaud.blogspot.my

Alahai Anak... Cerita Minggu Lepas Part 1

| On
April 26, 2017
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

 Kebelakang ni agak terabai blog ni, inilah akibat jika selalu sangat terlebih vitamin M... hahaha. 


15 April, 2017 sukan tahunan SKSBU. Amy ingat nak pontengkan aje anak-anak hari tu tapi masing-masing terlibat dengan acara sukan hari tu.

Nasiim masuk 50X800 dan menang tempat kedua tapi tak sempat ambik hadiah sebab kami dah balik... tak tahan panas dan anak-anak pun dah letih. Zohor pun tak habis lagi acara sukan tu.


Sekarang ni kalau sekolah buat sukan hari Sabtu tak de ganti hari Isnin lagi dah ke?

Sepanjang 7 tahun anak-anak Amy bersekolah, kalau sukan hari Sabtu maka hari Isnin akan cuti tapi tahun ni tak de pulak.




Hari Jumaat lepas lepas SKSBU dan KAFA SKSBU buat hari Akedemik @ hari mengadap cikgu 😅.

Tahun-tahun yang lepas Amy datang dengan En Hubby, Amy pergi kelas Nasiim dan dia pergi kelas Faris. Tahun ni Amy pergi sorang dan kena mengadap 4 orang cikgu ( 2 sek keb dan 2 KAFA). Datang pukul 9 pagi pukul 12 baru balik. Letih.


Petang tu tak de kelas Kafa dan kebetulan cuaca baik Amy pun bawalah diorang ke Taman Pudu Ulu. Taman tu depan rumah aje jadi kami pergi jalan kaki. 

Sampai sana Amy pun ambiklah gambar diorang, lepas aje ambik gambar 👆, Faris dan Nasiim terus berlari. Tak sempat Amy nak bersuara Faris dah jatuh. Habis koyak seluar kat bahagian lutut. Punyalah besar luka. Tak sempat nak main terus balik rumah.



 Puas mencari minyak gamat tak jumpa terpaksalah pergi beli kat farmasi.
Mahal jugak ye benda-benda ni lebih RM50.



Terpaksa jugaklah ke sekolah walaupun susah nak berjalan. Macam manalah dia nak naik tangga kat sekolah tu. Kelas dia kat tingkat 3 pulak tu. Nak pergi sekolah pagi tadi pun Amy yang pakaikan stokin dan kasut.

2 comments on "Alahai Anak... Cerita Minggu Lepas Part 1"
  1. budak-budak kan :) hee. apapun semoga cepat sembuh

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)