hilmirdadaud.blogspot.my

Pavlova - Passion Fruit

| On
April 11, 2017
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...


Semalam, lepas masak tengok dalam peti tu nampak passion fruit yang dah kecut. Kesian tengok dia. Amy sebenarnya tak pernah makan buah ni, tengok pun tak pernah. Jadi masa jumpa kat JJ tu Amy pun terus beli sebab 6 biji RM3 lebih.


Pavlova sedap

Balik rumah belek-belek buah tu.... macam mana nak makan buah tu ek? Amy try lah potong dua barulah tau makan biji yang kat dalam tu, patutlah ringan aje. Masam pulak tu.

Ok sambung balik. Kebetulan ada strawberry terus teringat Pavlova.

Pavlova sedap

 Dah pecah telur barulah teringat gula kastor dah habis tinggal gula halus aje. Malas pulak nak ke kedai. Bantai ajelah guna gula halus.

Masalah dengan gula halus ni pulak, kena pukul lama sikit dari biasa. Jadi dah terlebih pukul.

Nasib baik jadi aje cuma bila dah sejuk sikit tak berapa cantiklah pavlova tu, kulit gareng dia banyak yang runtuh.


Pavlova sedap

 Letak whipping cream nampak cantik dah.

Amy buat 2 adunan semalam. Kalau buat satu memang tak cukup. Nasiim pulak mula-mula rasa passion fruit tu dia tak nak sebab masam tapi bila Amy paksa dia makan dengan pavlova terus dia letak banyak atas pavlova dia. Rasa masam + rasa manis gula = sedap.

Resepi Pavlova ni boleh ambil di sini.



19 comments on "Pavlova - Passion Fruit"
  1. sedap, passion frut menambah kesedapan

    ReplyDelete
  2. Dah lama tak makan pavlova ni .. kecur air liur

    ReplyDelete
  3. arghhhh sedapnyaaaaaa pavlova

    ReplyDelete
  4. Bestnyaaaa. Dah lama tak makan pavlova. Cantik pulaktu. :)

    ReplyDelete
  5. Pavlova ni memang rapuh bebenor ira kalau buat pun tak pernah jadi cantik mesti runtuh huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. rajinnye buat pavlova..jenuh gak nak buat meringue tu kan..huhu

    ReplyDelete
  7. Sha pun teringin nak makan passion fruit tu tapi tak berjaya.. hehehe..
    Cantik je pavlova Amy..

    ReplyDelete
  8. Ya Allah nape Amy rajin sangat ni.. jeles betul dengan Amy.. Hahaha.. Cantik jerk nampak pavlova ni..

    ReplyDelete
  9. Waaaaa nampak sedap sangat kak ni! nak sebijik please haha.

    ReplyDelete
  10. Rasa gula pastor dgn gula halus tak sama ke?
    Manis satu yg lebih manis. Tapi kamu buat tu menjadi

    ReplyDelete
  11. berkecur juga liur tengok pavlova ..

    makanan feveret saya tu..

    ReplyDelete
  12. biar pun masam banyak khasiat buah markisah tu kak..

    dulu adik dana penah tanam kt umah pokoknya mmg memanjat, sampai ke dinding dapur di panjatnya... syg betul lps tu terbiar sampai mati...

    geram nengok pavlova akak tu... msti sedap

    ReplyDelete
  13. Kecur liur tengok pavlova akak..

    ReplyDelete
  14. Lapar lah kak malam-malam datang baca pasal pavlova :D

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)