hilmirdadaud.blogspot.my

Bebelan Setiap Pagi...

| On
May 19, 2017
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Tiap-tiap pagi mesti nak kena membebel tak tenang nak duduk kat dapur tu. Lepas mandi tapi tak taulah apa yang diangankan ... tak siap-siap lagi.

bebelan setiap pagi.


Startlah dengar suara mamanya di pagi hari....  stoking dah pakai ke belum, katil dah kemas ke belum. Bukan setakat tu aje kena ulang balik bebelan setiap malam mamanya... adehhh. Buku dah susun ikut jadual ke, homework confirm dah siap ke, pensil dah sharp ke, songkok dah masuk dalam beg ke (baju sek kafa mamanya yang masukkan dalam beg), duit belanja dah masuk dalam poket ke....

Walaupun dah tanya banyak kali tapi tetap rasa tak sedap hati jadi  kena jugaklah cek sekali lagi. Kadang-kadang si Faris tu buku yang tak ada dalam jadual pun dia biarkan dalam beg manalah beg tu tak berat.

Dah dua hari en hubby demam jadi mamanyalah yang hantar ke sekolah. Macam biasalah kalau Amy hantar kenalah jalan kaki. Dah sampai padang tetiba teringat nak tanya pasal songkok sebab pagi tadi Amy lupa nak cek. Sah si Faris tak bawa songkok. Geram betul. Manalah tak membebel pepagi...


7 comments on "Bebelan Setiap Pagi..."
  1. msti redho je 3 org bujang tu kene bebel...
    nk wat camne kak, bdk2 laki ni mmg jenis slumber je hehehehe

    ReplyDelete
  2. Hahaha biasa la tu amy.. Bebudak.. kene bebel dulu..

    ReplyDelete
  3. hehe.. rindunya busyra zaman kecik2 dluuu..

    ReplyDelete
  4. Rindu pula nak kena bebel dengan makk.. teringat zaman sekolah, pergi sekolah mesti kena bebel siap lambat. hehe

    ReplyDelete
  5. hehehe... mcm2 ragam di pagi hari... mana x mak2 mengaum ;-)

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)