Pemandu Myvi Yang Mencurigakan, Awasi Anak-anak Kita

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Tengah hari semalam kami pergi makan kat kedai mamak Ameer Ehsan Maluri. Sebelah kedai mamak tu ada kedai tayar, kami park kereta kat sisi tapi dah dekat hujung kedai.


Pemandu Myvi Yang Mencurigakan, Awasi Anak-anak Kita


Masa nak balik ke kereta semalam (en hubby dah tunggu dalam kereta) kami jalan berpecah. Amy, Nasiim dan Irfan jalan kat bahagian kaki lima yang sempit tu dan Faris pula jalan kat bahu jalan (belakang kereta - kereta park kat kaki lima). 

Ketika tu memang kami aje yang ada kat situ, kemudian ada kereta myvi jalan perlahan sambil drivernya (lelaki) buat bunyi macam 'cencorot' tu memanggil-manggil si Faris. Amy pulak tak perasan pemandu tu cina ke melayu tapi dia turunkan cermin tingkap dan cuba tarik perhatian Faris. 



Dari start Faris keluar ke bahu jalan sehingga sampai ke kereta kami, kereta myvi pandu perlahan dan selama tu jugak lah buat bunyi 'cencorot' tu memanggil-manggil Faris. Dia tak perasan pun kami yang kat bahagian kaki lima kedai tu, mungkin sebab terlindung dengan kereta yang park kat situ.

Nasib baiklah Faris tak perasan orang tu panggil dia.

Masa tu Amy tak terfikir pun benda-benda lain. Yang terlitas di fikiran ... "anak aku tu kan lelaki, budak pulak tu, kau dah gila ke apa?" Kemudian ada kereta lain kat belakang kereta myvi tu dan dia start pandu macam biasa dan berlalu pergi.

Memang mencurigakan betul. 

Dah masuk kereta barulah terlintas fikiran yang lain. Sama ada orang tu tak betul atau pun ada niat jahat yang lain. 

Ya Allah cuainya Amy sebagai seorang ibu. Ya Allah, kau lindungilah anak-anak ku dan anak-anak orang lain dari niat jahat manusia seperti ini.

Amy terus pesan dengan anak-anak Amy lain kali jangan jalan sorang-sorang, kalau kat sekolah pun selagi Amy tak sampai jangan keluar dari kawasan sekolah.