hilmirdadaud.blogspot.my

Akuaria KLCC part 1..

| On
November 20, 2012
Assalammualaikum...

Cuti hari Deepavali yang lepas, kami ke Akuaria KLCC utk kali kedua. Kali pertama Amy tak pasti tahun 2006 atau 2007 sbb masa tu Faris masih baby lagi.

Minggu lepas kan cuti lama... cuti awal Muharam n Deepavali, Amy ingat mungkin tak ramai sangat.. mesti ramai yg balik kampung... rupanya tak jugak. 

Memandangkan gambar ada banyak kenalah buat cerita bergambar. Lagi pun Amy ni bukan pandai bercerita hihihi.



Sampai aje tengok dah beratur panjang.. kaunternya tak nampak dr sini.


Kaunter tiket...

Dewasa RM 35 dan kanak-kanak RM25. 


Waiting hall.. dulu tak de. Kena duduk sini sementara en hubby beratur.


Ikan Piranha... macam ikan bawal aje. 


Belangkas... macam ni rupanya, baru tahu..


Belut elektrik..


Tarantula... eiiii menakutkan.

  
Tak tau ular apa ni, tak nampak pulak nama dia... ular kuning ajelah hihihi.


Iguana..

   Ini gambar masa turun tangga.. kat bawahnya ada ikan ni... Tak tau ikan apa.


Kat sebelah tangga tu ada balang ikan yg besar ni.


 Gambar dr atas tangga lagi tapi dah bawah sikit.

 Gambar dah sampai bawah.. tapi bukan ikan yg dlm kolam td tu.


Tak silap Amy ni ikan Arapaima... panjang dia mungkin lebih dr en hubby amy. Panjang ikan ni.


Ni gambar dari bawah..


Ikan ni pun Amy tak tau nama yang pasti tak hensem hihihi..

Bersambung....
5 comments on "Akuaria KLCC part 1.."
  1. wahh rasanya tiket dia dah naik ..
    dulu akak gi x sampai dewasa 35 .. rasanya dlm 20++ ... huhuh lepas nie kalau nak masuk kena spend banyak lah kan ..

    tapi puas hati sbb dpt tgk hidupan laut yg banyak .. teringin nak masuk yg di langkawi tuu ;)

    ReplyDelete
  2. bestkan kat situ blh tgk mcm2 jenis ikan.. :)

    ReplyDelete
  3. tak penah lagik bwk anak2 pegi aquaria lagi

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)