hilmirdadaud.blogspot.my

Mengemas rumah lama..

| On
November 20, 2012
Assalammualaikum...

Akhirnya dapat jugak buka blog ni... apasal skang ni susah betul nak masuk. Dah lama jugak perkara ni berlaku... password betul dah email pun betul tapi tetap tak boleh masuk. Amy sorang aje ke yang ada masalah macam ni?.

Hari Ahad lepas, kami sekeluarga gi menjengguk rumah yang satu lagi kat Bandar Sunway Semenyih.. Dalam tahun ni baru dua kali gi sana. 

Nak harapkan sabtu ahad aje, manalah sempat... dua hari tulah nak buat macam2 tu yang rumput panjang macam belukar tu.. nasib baik tak de ular.

teres superlink

Setahun sekali dua aje datang sini.. manalah nak kenal sapa2 yang boleh potong rumput so terpaksa import tukang potong rumput dr kampung hihihi... nasib baiklah adik n adik ipar Amy tu baik hati nak tolong.
 Lalang punyalah tinggi, kalau si Nasiim masuk gerenti Amy tak nampak.. ada pulak tu anak pokok yg lebih tinggi dari Irfan.

Tengah potong rumput hujan pulak turun.. habis becak. Start keje dekat pukul 12.. siap pukul 4:30. 
Rumput tu bila dah masuk plastik hitam tu dapat 7-8 beg.. 


Nenek n adik Amy pun datang jugak.. Ni tengah bosan sbb tak ada apa nak buat. Rumah ni 54x28 aje termasuk tanah jenis superlink, lebar tapi pendek. Ada 4 bilik dan 4 bilik air. 
Sorrylah tak dapat nak letak gambar byk sbb sibuk mengemop rumah sampai letih satu badan huhuhu. Rumah ni rumah yang pertama kami beli pernah tidur satu malam aje kat situ. Konon dulu nak duduk tapi memandangkan jauh dr tempat keje en hubby... tak jadi.
Skang tengah fikir nak sewa ke nak jual.. klu sewa pun alahai tak cukup nak bayar bulan2 kat bank..


5 comments on "Mengemas rumah lama.."
  1. lamanye tak nampak kak amy..
    rumah ni kalau di biar sayang pulak
    besar jugak saiznya !!
    kalo nak jual, bgtau nisah ye.. :)

    ReplyDelete
  2. salam rindu amy.....
    bercuti ke.....lama tak singgah dapur yan.....rajinnya berkemas rumah lama ye......apa pun selamat berkemas....

    ReplyDelete
  3. klu sewa kena fkrkan juga kak Amy...nnti byk hal dgn penyewa.hahaha....tpi bila fikirkan jangka panjang..nnti bila dh behenti keja ke apa,duit sewa rumah ne kot2 leh tanggung kehidupan kan?..mcm parents eca,beli ruma dan setahun pastu terus sewakan..dekat 6tahun juga rsanya bgi sewa..masa tu beli ruma satu lagi,tpi terus sewakan kpd org...tup2x,ruma satu da hbs byr..ruma yg satu lgi.....xlama 2-3thn je lagi...parents pun xlama lagi nak pencen.hehehe :)

    ReplyDelete
  4. rumput ni mmg cepat pjg kan tambah pulak musim hujan skrg ni.. subur aja rumput kat umah lia ni.. hehe

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)