hilmirdadaud.blogspot.my

Pancake dan Tom yam...

| On
September 06, 2015
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...


Pagi tadi buat pancake untuk breakfast... tiba tiba ada budak rajin pulak nak menolong. Mamanya pun apa lagi.... 



Baru belajar hidupkan api dapur gas... pegang sudip pun kekok lagi. Takpe lama lama pandailah, mama jugak yang senang nanti .... hehehe.


Dah siap dah pancake kami...



Budak kecik ni pun tak lepas peluang nak tayang muka dia. 




Tengah hari pulak konon nak makan kat luar lepas gi beli barang dapur tapi tak tau nak makan apa... kat tempat Amy ni banyak kedai makan mamak aje. 

Pukul 1 baru nak masak... Amy masak tomyam campur  dan telor dadar. Tom yam ni resepi Shiela Rusly kat Facebook.

Kali pertama buat Amy rebus udang dan buang air dia... kali ni sebab dah lambat Amy masuk aje semua. Hasilnya... Tom yam ni agak cair sikit tapi masih sedap.

Pengajaran untuk diri sendiri lah tu... lain kali kena jugak buang dulu air udang n sotong tu barulah pekat dan lagi sedap.














2 comments on "Pancake dan Tom yam..."
  1. rajin nya lah anak bujang akak membantu... cantik jd pancake akak tuh....

    tomyam tuh mmg nampak mengiurkan.... msk sendiri lg puas hati kan kak

    ReplyDelete
  2. rajin anak bujang sorang tu... :)

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)