hilmirdadaud.blogspot.my

Shopping Biskut Timbang

| On
November 23, 2016
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Isnin lepas, lepas balik pasar, breakfast dan kemas rumah Amy ajak en hubby gi Jakel. Saja nak pergi cuci mata, dah setahun tak ke  sana.



Tak boleh nak cuci mata lama-lama sangat kat Jakel tu, dugaan banyak....๐Ÿ˜…. Balik tu singgahlah beli biskut timbang. Ada macam-macam pilihan, rambang mata. Tukang jual tu kata "Ingat Jakel Ingat Biskut Timbang". Amy pun iyakan ajelah.


Biskut bulat-bulat tu (biskut telor) yang paling mahal. Sekilo RM35 yang lain bawah RM25. Mahalkan, disebabkan Amy lupa berapa harga Amy beli sebelum-sebelum ni kat kedai lain, Amy pun beli ajelah tapi tak delah sampai sekilo.

Balik rumah baru teringat biskut nenas yang Amy beli kat Desa Pandan masa en hubby tukar tayar kete baru RM15 sekilo. Hambik dah kena dah, beza RM10 tu. 

Peringatan untuk diri sendiri.... lain kali beli 100g aje, kalau ok lain kali boleh beli lagi. 
6 comments on "Shopping Biskut Timbang"
  1. hr tu ada jgk beli biskut timbang..sekilo dalam rm14-rm16 je..

    ReplyDelete
  2. Lama dah tak beli biskut timbang :) Kadang2 kak amy, kita ni teruja tengok benda yang kita suka dijual. Terus beli tanpa fikir panjang. Bila dah balik rumah, baru rasa mahal. Hii. Siqah selalu jadi camtu ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
  3. boleh tahan mahal ye.. hee~ jawab nye makan chipsmore jek la.. beli kat giant..

    ReplyDelete
  4. Kak Amy.. Biskut2 ni makan sambil tengok tv.. Sedap.

    ReplyDelete
  5. mahalnya... sy kalu beli kt kedai2 mcm nk runtuh tu...mmg murah n puas hati... opis pun borong biskut kt situ jg (area melawati)

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)