hilmirdadaud.blogspot.my

Rupanya Korang Yang Punya Kerja !

| On
February 23, 2017
Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Dah dua tiga hari Amy perasan daun bunga melor tu dah kena makan. Selak sana selak sini tak jumpa pulak sapa penjenayahnya. Lastnya, Amy potong dahan-dahan pokok tu. 

ulat daun

Semalam Amy tengok ada lagi daun yang kena makan... tak boleh jadi. Tak pasal-pasal kena siasat daun tu satu persatu. Dah macam polis pulak... hahaha. Akhirnya jumpa 2 ekor penjenayah yang bertanggung jawab.  Puas hati aku. Dah dekat 8 tahun duduk kat rumah ni... pokok melur tu pun dah bertahun-tahun hidup, tak pernah pulak ada yang berkenan. Tetiba aje ada peminat pelik pulak rasanya.
8 comments on "Rupanya Korang Yang Punya Kerja !"
  1. Dia pun nak tumpang berteduh Amy:)
    Samalah pokok bunga kenanga kakak ulat macam ini juga
    Kakak cantas terus gondol Amy - sekarang dah tumbuh tunas baru rendang suka kakak.

    ReplyDelete
  2. Baru nak tanya, sape penjenayah tu? Bila tengok sekali lagi gambar baru nampak benda tersembunyi tuu. Hihi

    ReplyDelete
  3. p/s da terima ke surat yg sy hntr?

    ReplyDelete
  4. hahaha puas saya cari mana penjenayahnya akhirnya jumpa juga hihi

    ReplyDelete
  5. Ekekkee gaduh dengan 'penjenayah' eekkk hilma... Hehehe.. Kat umah tu pown selalu pokok kene serang dek ulat.. Terutama pokok kari..

    ReplyDelete
  6. antara musuh utama kpd tumbuhan & pokok bunga

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)