hilmirdadaud.blogspot.my

Renew Passport Anak-Anak ...

| On
January 13, 2018
Assalammualaikum Dan Selamat Sejahtera ...

 Dah 2 tahun expired passport anak-anak soleh Amy ni, last guna passport masa pergi Bandung dulu pastu tak de dah berjalan keluar negara lagi.

Renew Passport Anak-Anak ...

Masa cuti sekolah yang lepas Amy bawa diorang pergi renew passport. Kami pergi UTC Pudu tu aje. Anak-anak Amy tak pernah lagi naik MRT jadi bawalah diorang pergi sana naik MRT.


Renew Passport Anak-Anak ...

Mula-mula pergi dah tengah hari tapi nombor dah habis. Ingatkan macam dulu datang petang ke malam ke boleh aje.

Keesokkannya kami datang lagi tapi masa tu saing En Hubby pergi opis, dalam pukul 7 lebih. Kami turun di Stesen Merdeka satu stesen sebelum En Hubby.

Renew Passport Anak-Anak ...

Ingatkan sampai awal kurang orang rupanya .... hambik punyalah panjang barisan, pintu pun belum buka lagi. Pergi pepagi pun dapat no 60 lebih.

Renew Passport Anak-Anak ...

Lepas sediakan apa yang perlu ... sementara tunggu giliran kami singgah kejap JPN untuk sahkan salinan surat beranak anak-anak soleh ni. Tak payah ambik nombor pun terus pergi kaunter. 


Renew Passport Anak-Anak ...

Lepas selesai di JPN kami pergi balik ke imegresen. Pukul 10 pun belum sampai giliran lagi. Tengah duduk-duduk tetiba ternampak MIL dan FIL kat situ. Rupanya diorang pun nak renew passport jugak.

MIL dan FIL walaupun mereka datang lambat tapi warga emas ada nombor giliran yang lain. Pukul 11 diorang dah balik tapi giliran kami masih lagi belum sampai....😭. 

Anak-anak pun dah start bising bila menunggu lama-lama. Pukul 12 lebih baru siap segalanya. 



Renew Passport Anak-Anak ...


Ingatkan nak renew passport anak-anak aje tapi mamanya pun renew sekali sebab akan expired bulan September 2018. Dah alang-alang ada kat sana buat ajelah.

3 comments on "Renew Passport Anak-Anak ..."
  1. ehehee nak pegi maneeee tu.. memang kalo urusan passport kena awal. kat Hentian Kajang pergi lepas subuh sampai pukul 7.00 dapat no 30 lebih.. itupun 3 jam baru sampai giliran.. tabahla..

    ReplyDelete
  2. nak berjln2 yaaa... td sy br dpt wa, katanya byrn passport da dikurangkn? betul ke? rm200 utk 5 thn

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)