Kabinet Tv + Kabinet Buku

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...


Kabinet Tv + Kabinet Buku

 Hujung bulan Januari rumah Amy dah start bersepah sehinggalah hari Sabtu yang lepas. Setiap bulan beli sikit-sikit kabinet buku tu. Besta ni ada tv bench tapi Amy tak beli sebab untuk 3 pintu panjang dan tinggi yang sama harga dekat RM500.... mahal.

Dah 11 tahun beli tv tu baru sekarang teringat dia boleh pusing kiri kanan...😂, kalau pusing sikit lagi ke kanan dari dapur pun boleh nampak subtitle dia. 
Nampak besar pulak tv tu bila dah letak kat atas kabinet.


Kabinet Tv + Kabinet Buku

Sabtu yang lepas baru dapat kabinet pasang kabinet yang atas tu pulak. Alhamdulillah, bila anak-anak dah besar ni bolehlah minta tolong angkat barang.

poslaju

Alahai poslaju....

Kita ada aje kat rumah tu keluar pun pergi ambik anak-anak kat sek belakang rumah pukul 11:45, makan roti canai kedai mamak balakang rumah dan pukul 12:30 kita dah ada kat rumah. 

Tak de notis pun kat depan pintu. 

Kami dril dan pasang kabinet buku tu sampai ke petang. Boleh pulak dia kata rumah kosong.


Kabinet Tv + Kabinet Buku

Siap dah...
Lepas ni bolehlah start beli satu-satu pintu untuk yang atas tu dan shelf lagi 3. Berkenan dengan pintu putih frosted tapi harga mahal...😭.
Amy bercadang nak letak kabinet yang tepi sekali tu lebih tinggi dari yang lain entah macam mana masa nak pasang besi belakang untuk kabinet yang kedua boleh pulak terlupa nak turunkan separuh dari yang pertama .... alaaaa paras ketinggian Amy yang tak berapa nak tinggi ni, supaya senang nak capai. Nampaknya lepas ni kena panjat keruslah jawabnya.

Comments

  1. cantik kejadian kabinet baru akak... poslaju kadang memang gitu depa yang tak datang pun tapi kata kita takde kt umah... pernah je umah dana jadi gitu, tgk dia hantar sabtu kata takde orang sedangkan sabtu mmg dana ddk umah je... tapi bila tengok kt dia tulis takde orang, takde tinggal nota ke apa itu kadang geram

    ReplyDelete
  2. kadang geram dengan poslaju camtu lah. customer pun hangin bila jadi kejadian macam ni :(

    ReplyDelete

Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)