Assalammualaikum
Hari Ahad lepas Amy ada buat pembelian online kat Zawara.. sebelum ni pun selalu jugak beli online kat situ. Sampai hari ni tak sampai lagi. Bukan Amy marah kat Zawara tapi sakit hati dengan Pusat Pos Laju Cheras.
Rumah Amy blok C peti surat blok A, ada ke patut kita tunggu dia hantar parsel kat rumah tapi dia pergi peti surat letak stiker kata dia datang kita tak de rumah. Dah banyak kali terjadi last 2 minggu lepas. Dulu kalau dia dtg rumah kita tak ada dia akan lekat stiker tu kat pintu rumah kita. Katakan lah pak guard tu tak kasi naik, no tipun Amy kan ada... tipun ajelah. Oklah mungkin tak nak guna tipun dia, boleh suruh pak guard kat bawah tu tolong call Amy kat atas ni. PEMALAS BETUL.
Sepatutnya parsel dr Zawara tu sampai hari Rabu, Amy tunggu lah kat rumah sampai ke malam tak jugak muncul-muncul, semalam bila cek balik...Unseccessful Delivery.
Pastu Amy call Customer Service dia.. pastu dia kata semalam diorang akan hantar. Amy tunggulah lagi sampai malam tak kunjung tiba juga.
Cek lagi... ada ke address not available pulak..
Amy pun cek balik ngan Zawara... betul aje alamat Amy tu. Ni citer apa ni.. diorang nak buat apa ngan parsel Amy tu yang nak simpan lama-lama.
Pagi tadi Amy call lagi Customer Service dia... malas nak cakap banyak, Amy minta supaya jangan hantar dulu parsel Amy tu biar Amy ambik sendiri kat sana. Amy nak balik kampung esok pagi seminggu lagi baru balik KL.
Tadi sebelum pergi tergerak pulak hati nak cek sekali lagi... cissssss rupaya dah delivery process pagi tadi pukul 9:30. Mesti tak sampai lagi hari ni...
Hangin betullah dengan diorang ni. Eh ingat Amy ni nak tunggu dia aje ke? Tipun Customes Servis dah sejam tak dapat2 sibuk memanjang. Tipun Pusat Pos Laju Cheras pun tak de orang angkat... Rasa mcm nak #$@%^&^% aje tapi tak elok lah pulak kannn... adehhhh sakit hati betullah.
dana dh penah kene jgk kak ngn poslaju cheras camtu, blh dia bgtau alamat not available selalu 2hari sampai sbb kebengapan poslaju cheras tuh 4hari baru sampai.... boleh bg alasan takde org kt umah, sedangkan adik ada kt umah hari2 n klu betul dh sampai umah naper tak tinggalkan note tuh...
ReplyDeletesaya penah tekena 2 kali ngan pos laju puchong.
ReplyDeletesekali tue dia anta sek agama yg slh...naseb ada budak kantin call...pastu kita katala tlg simpankan...call lagi sekali budak tue xjwb..anta msg xangkat...bederau gak darah kita sebb brg dari body shop...last2 kita ambik nomb sek dari internet..call ustazah tlg collect brg kat budak tue...nasebla ada rezeki lagi...suami g ambik kat sek tue...posmen xpndai bc @mlz...dah wat aduan.
baru2 nie beli gelang pandora lak...byk kali unsuccessful delivery...ari ke 4 baru call...apa slh cal ari ke2...disebbkan tiada org di office dia leh perap brg kita behari2...ish2...xnak dah guna alamat suami...baek guna alamat rumah..hehehe...