hilmirdadaud.blogspot.my

Dulu-Dulu ...

| On
October 04, 2017
Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...

Amy tak taulah bedak ni ada lagi ke tak sekarang tapi dulu-dulu bukan mak Amy yang pakai tapi nenek Amy yang pakai.



 Nenek Amy selalu pakai bedak yang kaler pink berbanding yang kaler putih. Amy pun selalu tumpang pakai bedak dia sebelum pergi sekolah... heheh.



Sapa pernah makan ubat demam ni?

Amy ingat lagi ubat ni ada masa Amy sekolah rendah tahun 80an, tahun bila ia 'pupus' Amy pun tak perasan.

Dolu-dolu kalau kami demam mesti kena sumbat dengan 'kotal'. Sekarang, kalau demam kena sumbat dengan 'Panadol' pulak 😅.
7 comments on "Dulu-Dulu ..."
  1. bedak tu opah sy selalu pakai sy pun tumpang sama... cortal tu sy suka sbb ada rs oren. cuma ubat tu je yg sy berani nk telan yg lain2 rs nk muntah hahaha

    ReplyDelete
  2. memang teringat dulu2 mcm pernah nampak dekat kampung

    ReplyDelete
  3. memori sangat ni kan.....arwah nenek akak selalu beli..memang sentiasa ada..

    ReplyDelete
  4. memori betul... kortal tu gila pahit, sanggup buang bwh umah la klu kene makan kortl ni

    ReplyDelete
  5. Hahaha.. dulu2 pernah tengok bedak cina tu kat rak make up nenek. hiks!

    P/s: first time singgah n follow sini :)

    ReplyDelete
  6. teringatnyaaa zaman dulu2.. hehe. busyra sempat lagi curi yg mak.. 90'an..

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)