Alahai Komen Aku Tak Keluar Lah

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...

Pagi tadi baru Amy perasan rupanya komen-komen Amy yang sebelum ni kat blog lain tu memang tak keluar (publish). Amy ingat mungkinlah kena tunggu approval. 

Bila Amy cuba reply komen kat blog Amy sendiri baru Amy perasan yang komen tu tak keluar.


Alahai Komen Aku Tak Keluar Lah
Kalau kotak komen tu keluar macam 👆, sepuluh kali cuba pun dia tak keluar. 


Alahai Komen Aku Tak Keluar Lah

Tapi kalau keluar yang macam ni ... selamat hidup aku 😌. 

Ingatkan kes third party cookies tu kena block ke apa. Semua mak nenek kat dalam safari preferences Amy usik, tak de beza pun hasilnya. Ada yang kata pop out window .... pun tak jugak.

Usik jugak profile kat blogger setting tu, pun sama hasilnya. Lepas tu ingatkan setting safari kat laptop Amy tu, Amy pun tukar ... cuba komen guna komputer satu lagi. Pun sama jugak hasilnya

Akhirnya terfikir ... perkataan comment as - Google Account tu. Pergi balik akaun google, pastu usik lagi satu per satu sampailah terjumpa alien ni 👇. Buka Privacy and personalisation dan buka activity control.

Alahai Komen Aku Tak Keluar Lah

 Web & App activity tu paused, jadi amy pun godek-godek kat situ, tengok apa jadi.

Alahai Komen Aku Tak Keluar Lah
Tadaaa. Dia dah keluar gambar dan nama Amy kat situ. Amy berjaya meninggalkan komen... tetapi...

Tetapi... setelah meninggalkan komen di dua blog, masalah tu terjadi semula. Kejap dia ok kejap dia jadi balik. Ikut nasib 😭.

Ok... aku tak kuasa nak layan dah. Mengadap benda ni dari pagi sampai dah nak petang, keje lain tergendala. Lain kali lah sambung.


Comments

Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)