Aku punya Pets

 Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...

Buat masa ni aku ada 3 ekor pets, 2 ekor dapat free dan sekor lagi tu ... 💸💸💸 duit tabung aku. Pet yang $$$ tu dah bertahun menjadi idaman kalbu tapi tahun ni beli itu disebabkan pet lagi 2 ekor tu.


Lulu and Luna

Si Lulu dan yang belakang hidung comot tu si Luna.

Budak bulus 2 ekor ni ... langsir, sofa, tisu, pendek kata semua dalam rumah ni harta dia. Semua ada trade mark dia. Tudung aku pun ada tanda dia. Bila kita sibuk mengemas dia sibuk mengembur. Pantang jumpa tisu abis ler satu rumah jadinya. Pendek kata si bulus ni penghibur hati, pengembur rumah dan tukang tambah kerje aku.




Pet aku yang sekor lagi ... si Robot berketurunun Roborock.



Walaupun bertahun ambik masa fikir nak beli ke tak tapi bila dah beli tu rasa berbaloi sangat. Tiap-tiap hari dia tolong vakum bulu si bulus yang bersepah satu rumah. Lantai pun dia tolong mop sekali.
Walaupun harga dia mahal masa beli lepas tu tak banyak citer dah. Caj bateri sampai penuh, bersihkan tempah sampah dan mop. Sekali sekala tukar spare part, tu aje.
Kalau dibandingkan si bulus dengan si robot. Si bulus tu punya 'maintenance' lagi banyak citer dan banyak 💸💸💸.


Happy ler dia tu...







Comments

  1. dana teringin la dengan pet akak yang bulat-bulat tu... menarik tuh kak, nak kene kumpul duit jugak lah nampaknya ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)