Semoga Dipermudahkan Segala Urusan Mereka

 Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...


Semoga dipermudahkan segala urusan buat mereka yang terjejas dengan banjir dan kebakaran. Semoga Allah gantikan dengan yang lebih baik.



Kebakaran di Flat Sri Johor yang tak jauh dari rumah aku.

Hulu Langat juga teruk terjejas.

Dua tiga hari ni berita sedih datang bergilir-gilir. Kemalangan yang meragut banyak nyawa tak hilang lagi sebak di dada kemudian banjir pula tiba. Banjir di Selangor belum surut lagi, kebakaran pula yang tak jauh dari rumah aku. Ada juga rumah yang terbakar ketika banjir melanda.



Sebelum ni aku hanya siapkan dokumen penting aje untuk detik-detik kecemasan, nampaknya lepas ni kena tambah lagi benda-benda yang lain.

Rumah nenek dan adik adik aku kat N.Sembilan semuanya ok, alhamdulillah walaupun hujan agak lebat. Rumah aku kat Pajam tu tak tau apa citer. Dah setahun tak berjeguk sejak PKP akhir tahun lepas. Ada bahagian yang bocor tak sempat en hubby repair masa balik sebelum ni, hujan-hujan ni bimbang juga ruang tamu jadi kolam renang pulak.


Hari Sabtu lepas ... hari yang hujan satu hari tu, aku teman en hubby pergi Plaza Glomac kat Shah Alam tu. Balik dah pukul 12 tengah hari, masih hujan. Alhamdulillah sebelum zohor kami selamat sampai rumah.

Petang tu masa tengah tunggu si Irfan kat kedai gunting rambut, start dapat berita air dah naik kat banyak tempat yang kami lalu pagi tu.



Comments

Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)