Paling Pantas Sejak Aku Kenal Shopee

 Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera...

'Dolu-dolu' setahun 3-4 kali aje aku beli barang online tapi sejak kena kurung tahun 2020 aku start beli barang kat shopee. Macam-macam pengalaman yang dapat dari beli barang online masa PKP tu. Ada seller yang pos barang cepat tapi proses penghantaran lambat. Ada seller lambat pos tapi sampai cepat.

 Aku beli buku UITM untuk si Irfan minggu pertama kelas tapi dapatnya minggu ke 3, pembelian ke 2 dari seller yang sama dah sampai dulu dari pembelian yang pertama ... 😞

Masa beli kali ke dua, aku siap tinggal pesan kat seller tu supaya jangan guna shipping company yang sama sebab pembelian yang pertama tu masih lagi tak sampai.


si bulus

Dalam Sejarah aku beli barang kat shopee, seller ni dia memang pantas dan barang yang dia pos pun sampai cepat. Ini dah kali ke 3 aku beli barang dengan dia. Biasanya aku beli sebelum tengah hari dan keesokkan harinya dah sampai.

Beli hari ini esok sampai

Si bulus ni, kita sibuk dia pun sibuk jugak.

Barang dibungkus dengan bubble wrap untuk lebih selamat dan mesti setiap kali beli mesti dapat free gift.


The Original Skin care

Ini ler barang yang aku beli tu. Aku guna free shipping voucher.



si bulus and laptop den

Ni camner aku nak guna laptop? punyalah besar meja ni kat situ jugak yang dia nak duduk.


Si bulus





Comments

  1. kengkadang memang gitu, kalau dah guna kedai yang pantas memang kita akan ulang-ulang dekat seller yang sama je... dana pernah beli hari ini esoknya dah sampai.... memang cepat, sebab ada je kadang tempat selangor tapi seminggu baru barang sampai

    ReplyDelete

Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts :)