Mengecat Pintu dan Dinding kat Entryway

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...


Bila mata dah tak boleh tahan automatik hati pun tak tenteram, jadi nak tak nak kena jugaklah tukar kaler pintu yang dah kepam tu. 


ici dulax water based (kayu dan logam)


Dulu aku pernah beli cat kayu untuk cat pintu bilik si Faris tapi baru cat rangka pintu aje baunya dah satu rumah. Satu minggu pun bau tak hilang lagi, dah lah anak-anak aku jenis tak boleh bau cat yang kuat ni nanti diorang demam.

Kali ni cari cat kayu besi water based. Cari kat kedai cat yang aku selalu pergi tu tak ada pulak jadi terpaksalah aku beli cat Ici Dulux Water Based Gloss (Besi dan Kayu) kat Shopee. Harga RM30 lebih untuk satu liter.

Aku ni jenis rajin sekerat ... pintu tu aku cat bahagian dalam aje, bahagian luar masih lagi kaler lama.

Sebenarnya aku tak tau nak cat kaler putih ke kaler hitam, dua -dua macam cantik. Tak pelah nanti beli cat hitam, aku cat luar pulak. Dapat 2 kaler satu pintu 

entryway -

Dari pintu dah melarat ke dinding pulak. Mula-mula cat putih biasa dulu. Macam biasa, kalau aku sibuk buat keje si bulus tu pun sibuk jugak, kat badan dia pun kena cat.... macam dia pulak yang buat keje.


mengecat dinding entryway

Aku turun dia pulak yang naik atas tu.

Cat putih tu kena 2 lapis baru dapat kaler putih cantik kemudian barulah cat dengan cat cantik pulak.

mengecat entryway


Ok siap dah projek mengecat ...

Aku guna baki cat yang ada masa aku cat bilik dan hallway dulu tu. Aku guna Nippon Paint Satin Glo Hush White. Sebenarnya kaler putih Hush White tu tak putih betul. Ruang kat hallway tu masih nampak suram, ikutkan hati aku nak tukar kaler putih yang lebih cerah tapi aku malas. 

Comments